Pagina's

Mijn lijst met blogs

maandag 1 oktober 2012

Huisgemaakt hoestdrankje

De dagen worden weer kouder, natter en een stuk winderiger.
Ideaal weer voor verkoudheid om de kop op te steken.

Vorige week voelde ik me dus niet al te fit en toen kwam ik een geweldig hoestdrank recept tegen

1 eetlepel Honing
2 eetlepels water
1 eetlepel Appelazijn
kwart theelepel gemalen Gember'
kwart theelepel Cayennepeper
Alles in een glazen potje en goed schudden.
Klaar binnen 3 minuten!

bij kriebelhoest 1 a 2 theelepels per x nemen en een goede volle lepel voor het slapen gaan.

cayennepeper en gemalen gember lost niet helemaal op.

Het heeft voor mij goed geholpen. Ik voelde me veel sneller fit en heb geen enkele nachtelijke hoestbui gehad. HOEZEE!!!

De eerste hap is even wennen en je ontkomt niet aan het uitroepen van Yihaa ;-)
Ja, cayennePEPER is pittig.

Je kunt dit drankje in de koelkast bewaren, maar dat is niet noodzakelijk.
Ik vind het zelf wel iets lekkerder als het wat koud is.

Als je dit drankje in kleine hoeveelheden maakt kun je het een behoorlijke tijd bewaren. Kijk naar de houdbaarheidsdatum van de ingredienten afzonderlijk.

LET OP! Deze siroop is NIET geschikt voor kinderen 1 jaar of jonger. Dit in verband met de honing die is toegevoegd.

Mijn kinderen krijgen dit nu ook nog niet, omdat de Cayennepeper een erg pittige toevoeging is.

Er staat nu ook weer een gevuld potje in de koelkast om ervoor te zorgen dat manlief me niet wakker hoest ;-)

Beterschap iedereen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...