Pagina's

Mijn lijst met blogs

vrijdag 3 februari 2012

Keuken Wizards

In het weekend worden de meest lekkere gerechten op tafel getoverd. Niet door mij, ik ben meer van het opeten en positieve feedback geven (zodat er het weekend erop weer heerlijk gekookt wordt ;-)

Nee, hier in huis zijn man en dochter de keukenkoning- en prinses.
Laatst bij de bibliotheek een geweldig keukenboek geleend:  Het grote griezelkookboek van Roald Dahl.



Recepten met hilarische namen als Snoskommers, Muggenhuid, Kikkergebak, Luizenderrie en Stinkhommeleieren doen hun intrede in de keuken. Succes verzekerd bij kinderen!

Dochter wilde als tussendoor-hapje de Pluchenuche maken. Een bananenprakje in bladerdeeg







Smullen maar!
Volgende week staat Heet ijs voor koude dagen op het programma. Ik ben benieuwd ;-)

1 recept uit het boek wil ik jullie niet onthouden:

Opstijglimonade met prik ( Sjakie en de Chocoladefabriek)

nodig voor 1 glas:
- sodawater of doorzichtige priklimonade
- vanille-ijs ( of andere smaak)
  1. doe alle deuren en ramen dicht zodat je niet op de maan belandt
  2. doe de priklimonade in een glas
  3. doe er een reuzengrote schep ijs bovenop
  4. drinken
  5. boer laten :-)

(bron: Het grote griezelkookboek van Roald Dahl)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...