Pagina's

Mijn lijst met blogs

maandag 1 augustus 2011

Karin Slaughter - Sara Linton reeks



Nog niet zo lang geleden ben ik begonnen aan de boeken van Karin Slaughter.
Ik hoorde er iedereen wel over, maar had zelf telkens geen zin om er aan te beginnen (nog een stuk of 40 ongelezen boeken in de kast staan, dus ja om dan weer nieuwe te kopen is wat overdreven ;-)
Daarnaast misschien ook een tikkeltje jaloers op een Karin die bereikt heeft wat al jaren mijn droom is. Je eigen boek(en) op de plank!

Ik ben niet in de juiste volgorde begonnen, maar toch zijn de verhaallijnen erg goed te volgen. Het maakt je nieuwsgierig naar wat er in de anderen boeken is gebeurd, dus die zijn daarna vrijwel allemaal aangeschaft.
Wat ik een klein beetje jammer, maar wel begrijpelijk, vind zijn de herhalingen die in de verschillende boeken terugkomen. Het kantoor van Jeffrey wordt bijvoorbeeld in meerdere boeken met exact dezelfde tekst beschreven. Voor de leesbaarheid is het wel prettig. Zeker als je net als ik niet de juiste volgorde hebt aangehouden.

Onderstaand de juiste volgorde van de Sara Linton reeks ( Grant County)
Ik ben begonnen met Onzichtbaar en heb daarna Nachtschade verslonden. Nu bezig met Zoenoffer en daarna zullen de andere boeken volgen. Nu al zin in!
2007Beyond Reach (Verenigde Staten) /
Skin Privilege (Wereldwijd)

Onaantastbaar


2005FaithlessTrouweloos
2004IndelibleOnzichtbaar
2003A Faint Cold FearEen lichte koude huivering
2002KisscutZoenoffer
2001BlindsightedNachtschade


bron: Wikipedia

Ik vind de boeken echt geweldig. Als je van goede thrillers houdt dan zit je met deze boeken goed.
Ze zijn bloederig, spannend en alles wordt tot in detail beschreven. Het zijn de eerste boeken waarbij ik tijdens het lezen echt misselijk werd door de beschrijving van de lijken of mishandelingen die personen moesten ondergaan.
Sinds ik deze boeken ben gaan lezen, lig ik steeds vroeger in bed :-) Diep weggestoken onder de dekens en maar lezen. Heerlijk!

Sara Linton is het belangrijkste karakter ( samen met Jeffrey Tolliver en Lena Adams), zij is kinderarts en in de kleine plaats Grant County ook de lijkschouwer. In ieder boek raakt ze betrokken bij een moordzaak, die uiteraard opgelost moet worden.

de eerste 2 boeken van de reeks




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...